I tak by se dalo o těchto dvou motocyklech mluvit. Jeden pochází z dílen MXM/THK a druhý je miminko od Toniho Rickardssona. Oba motocykly jsou určeny pro mladé začínající závodníky. Používají stejnou koncepci podvozku / rámu a velikost. Přibližně se podobají i ve výkonnosti. Oba teoreticky používají fosilní palivo sice v různé úpravě. V čem se tedy liší a kde se najednou vzaly?
Požadavek na výchovu mladých a začínajících jezdců byl cíl obou skupin.
Začínající jezdec potřebuje vhodnou, spolehlivou a ekonomicky dosažitelnou techniku. Současný stav se dostával do slepé uličky a tak se hledala cesta. Jednoduší cestou bylo najít vhodný agregát – motor, který by sjednotil malé kubatury .
Tak se může mladý závodník ukázat při velkých závodech, ovšem na mini
dráze. Upřímně řečeno, kdo by nechtěl být součástí závodu GP.
Oproti tomuto modelu je již dva roky připraven identický motocykl na
elektrický pohon. Vývoj E-speedway se postupně dostal do podoby, kdy je plně konkurence schopný. Jednoduchost ovládání a takřka bezhlučný provoz by mohl u fanoušků vyvolávat zvláštní pocit. Ovšem né každý stadion je na odlehlém místě a tak potřeba se přizpůsobovat je minimální.
Když o vás nikdo neví můžete trénovat podle možnosti začátečníků bez
hledání vhodného času. Dnešní podoba E-speedway je řešena jako stavebnice, kde bez jakékoli úpravy podvozku / rámu lze měnit pohonnou jednotku Elektriku za klasický motor. To umožní volbu pro začínající, kde není potřeba kupovat celý motocykl. V E-speedway tak roste motocykl s jezdcem. Dnes je v nabídce verze malá, střední a klasická. Motocykl je takřka bezúdržbový a při správném zacházení s akumulátory se předpokládá několeté ježdění .
Co může strašit odpůrce E speedway?
1. Jak dlouho můžu jezdit na jedno nabití?
Na jedno nabití se dá na mini dráze závodit celý závod, dobití
akumulátoru pokud si o to sám řekne je cca deset minut
2. kolik tedy potřebuje závodník akumulátorů na závod?
Na závod je potřeba jeden akumulátor a jeden na výměnu aby třeba nemusel čekat a byl vždy připraven.
Výměny akumulátoru trvá přibližně jeden a půl minuty. Oba tyto záměry tak společně sledují jak dostat více mladých adeptů na naše stadiony a zatraktivnit plochou dráhu. Velká nevýhoda na našich stadionech je, že jen málo kdo se učí jezdit na správné velikosti motocyklu. Od začátku se naši mladí borci tlačí na velké kola a rámy a většina pak nedokáže na mini dráze zatočit a raději se vozí na klasických drahách, což je pochopitelné.
Když to převedu do života závodníka tak chyby, které se naučí na začátku, se jen těžko odnaučuje. U našich sousedů se od začátku začínající jezdec na mini dráze učí na motocyklu určeném pro mini dráhy. Postup u závodníka určuje jak věk tak i trenér. Tam potom rostou ti nejlepší.
Velkou nevýhodou našich mladých je věkový rozdíl. Osmi-devítiletý borec
jen těžko bude na svém začátku stačit o dva až tři roky staršímu a zkušenějšímu závodníkovi.
Po přečtení tohoto článku si prosím v klidu sedněte, zhluboka se nadechněte a
řekněte si co můžu pro ty naše mlaďochy udělat a až potom ZAKŘIČTE AAAAAAAAAA.
Osobně vás maminky a tátové zvu k nám do Liberce, vezměte s sebou ty vaše borce, aby se posadili-povozili, žádné závodění, prostě jen tak a pak je
nechte samotné rozhodnout. Odměnou vám může být prožitý hezký den v Liberci a nebo třeba začátek něčeho nového.